Eind muziekmodule, start stage II - Reisverslag uit Brugge, België van Rian Zachariasse - WaarBenJij.nu Eind muziekmodule, start stage II - Reisverslag uit Brugge, België van Rian Zachariasse - WaarBenJij.nu

Eind muziekmodule, start stage II

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rian

18 Maart 2008 | België, Brugge

Hallo allemaal,

Hier het verslag van week 7 en weekend 8 alweer. Ja ja, de tijd gaat echt super snel, we zijn al over de helft!

De zelfstudie week m.b.t. De muziekmodule is erg goed gegaan. Helga, Judith en ik hebben keurig netjes iedere 'gezelfstudied'. Alle liedjes, muziekbegeleiding en het verhaal zijn af! Klaar! Het is erg leuk geworden. Van te voren leken de opdrachten best lastig. Maar we vulden elkaar goed aan en zo konden we alles in elkaar zetten.
28 en 29 april hebben we evaluatiedagen op de KHBO. We moeten dan onze liedjes en andere opdrachten presenteren. Ook hebben we dan nog een examen van de prentenboekmodule (nog geen idee wat dat inhoud). We weten nu wel dat we 29 april, na de evaluatie, naar huis gaan. Met koninginnendag zijn we dus weer thuis in de polder.

Vrijdag hebben we een rondleiding door Brugge gehad van Karl Catteeuw (leraar KHBO) Na 7 weken weten we dus eindelijk echt hoe het zit met Brugge. We kennen nu de echt mooie plekjes, bijzondere verhalen enz. Dus mochten er nog mensen zijn die al deze dingen ook willen weten... kom langs ;)

Afgelopen zaterdag hebben we weer een cultureel uitstapje gemaakt met z'n vieren. Na Gent, Antwerpen en Brugge zijn we nu in Brussel geweest. Een hele grote stad. Hoge gebouwen, veel mensen, heel veel verschillende mensen: blanke, zwarte, bruine, engels, veel frans, duits, vlaams, chinees, japans talig, echt van alles! Van die vrouwen met baby's die op de stoep zitten te bedelen om geld, terwijl het kind spyderman schoenen aan heeft een mac donalds hamburger zit te eten! Wat ik op zich wel opvallend vond waren de gebouwen. Er stonden hele moderne gebouwen, maar ook veel oude. En heel veel in verschillende stijlen. Sommige gebouwen hadden wel wat weg van de gebouwen in Brugge, maar ik herkende ook wel wat van Rome. Wel grappig! Natuurlijk hebben we manneke pis gezien. Nou, je moet echt goed kijken wil je hem zien. Gewoon in een hoekje van een straat, ongeveer 40 cm. groot. Ik had echt een enorm manneke verwacht, maar niet dus... wel grappig, hoe je soms in je hoofd een beeld hebt gevormd.
Na manneke pis zijn we naar het Atomium geweest. Het gebouw van expo 1958 met die zilveren bollen. Zeer mooi. Je kunt helemaal in die bollen en door de buizen naar andere bollen toe. .En vanuit de bovenste bol heb je een mooi uitzicht over de stad. Het was zeker de moeite waard om daar te kijken.
Na een heerlijk bord patat met een aantal worstjes weer met de trein naar HUIS; rustenburgstraat 39. Heerlijk.
En na zo'n vermoeiende dag hoort natuurlijk een dag heel goed uitrusten. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik moest me haasten om om 17.00 uur in m'n kleren te zijn, toen Helga en Judith kwamen om te eten. Na het heerlijke eten hebben we de oer Hollandse film 'Alles is Liefde' gekeken. Heerlijk!

Maandag is mijn tweede stage begonnen op 'De Touwladder', in de 3e kleuterklas, ongeveer groep 2 dus, bij juf Mia. Weer een hele andere school en klas dan mijn vorige stage school. Het gebouw van 'De Touwladder' is erg oud, volgend jaar gaan de klassen over naar een ander gebouw. Het gebouw is wel erg groot, een grote turnzaal, een extra video lokaal, een eetzaal en nog een lokaal vol met materiaal. De materialen die op school aanwezig zijn, zijn wel weer vrij oud. Ook de bankjes, tafels, stoelen. Juf Mia staat al ongeveer 25 jaar voor de klas, dat kun je nog een beetje zien aan de materialen die ze als versiering in de klas heeft. Van die genaaide kikkers, die opa en oma ook op de bank hebben liggen. En paaseieren in kleuren die jaren geleden 'in' waren. Maar ondanks dat maakt ze er wel wat van. De kinderen hebben heel veel verschillende werkjes gemaakt rond Pasen, en niet allemaal standaard werkjes. Leuke ideeën opgedaan! Ik zal donderdag wat foto's op mn laptop zetten, dan zet ik ze ook ff op mn site, misschien leuk voor de leerkrachten onder jullie ;)
Deze week hoef ik nog niet echt lessen te geven, dus ik geniet nog even van hoe juf Mia les geeft!
Vandaag hadden we eerst een sober maal, als voorbereiding op Pasen. Heel sober was het niet, lekker rijst met ananas, groenten en een lekkere saus. En vanmiddag zijn we met een groepje kinderen naar demente bejaarden geweest om daar te knutselen voor de bejaarden. We werden echt hartelijk ontvangen en eerst rondgeleid door het tehuis en vervolgens werden de kinderen aan de tafels gezet tussen de bejaarden. Ik kon de mensen niet echt verstaan en wist me ook niet echt een houding te geven. Ik was blij dat ik de kinderen moest helpen met knutselen, zodat ik niet teveel met die mensen hoefde te doen. Bejaarden zijn echt niet mijn ding. Behalve natuurlijk mijn opa's en oma ;)

Nog drie dagen stage en dan is het vakantie!! :D, twee weken wel te verstaan. Want ja, we hebben weer een paar weken hard gewerkt, dus er mag weer uitgerust worden.
Helga en ik gaan dit weekend oecumenisch Pasen vieren; zaterdagavond naar de paaswake in de Protestantse kerk, en Paasmorgen naar de Onze Lieve Vrouwekerk. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. Hopelijk net zo'n mooie trompet solo met 'U zij de glorie' ;) (succes Richard)

Iedereen hele fijne paasdagen gewenst. Geniet ervan. Tot de volgende keer.

Groeten Rian

  • 18 Maart 2008 - 19:34

    Helga:

    Jeuhhh de eerste!!
    Nou Rian, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. En inderdaad eindelijk kom ik nu ook in je verhaal voor;-) Ik ben benieuwd van het weekend, maar ik heb er wel veel zin in.
    Kom je nog logeren?

    Nou ik zie je morgen,

    Worteltjes en aardappeltjes met een over heerlijke hamburger van Judith haar vader. Dus dat moet goedkomen.

    Slaap lekker zo en rust een beetje uit!

    Een knuffel van mij

  • 18 Maart 2008 - 20:00

    Joost Kieft:

    ben benieuwd welke mooie plekjes jullie in brugge hebben ontdekt. Doe iedereen de groeten daar! Ook Joris en Stefan

  • 19 Maart 2008 - 10:31

    Marjo:

    Goh, jij leert echt veel van Belgie, leuk dat jullie zoveel ondernemen.
    Dat 'oude', in je nieuwe klas/school, dat beeld heb ik ook erg van Belgie, net of ze nog zo'n 20/30 jaar achterlopen.
    Maar misschien dan toch wel weer veel te leren van een juf die al 25 jaar in het vak zit, of bijvoorbelld juist dingen die je zeker niet zou willen doen.
    Groetjes Marjo

  • 19 Maart 2008 - 21:31

    Margo:

    Heey Rian!
    Wat leuk weer om te lezen zeg! Al die verhalen en belevenissen leuk om op de hoogte te blijven!! Nou geniet lekker van de paasdagen enzo!

    Liefs Margo

  • 20 Maart 2008 - 09:49

    Bert Thole:

    Hallo,

    Jullie zijn goed bezig daar; leuk om te lezen wat je allemaal doet.

    Groeten, Bert

  • 22 Maart 2008 - 18:14

    Tante Sjoukje:

    hallo Rian,

    Nog even een korte reactie. Jullie hebben wel een leerzame stage. Bijzonder om je verslag van het bezoek aan het bejaardentehuis te lezen. Fijn dat je dan de kinderen mocht helpen, want demente mensen, die ook nog een vreemde taal spreken, dat valt niet mee. Leuk je bezoek aan Brussel, wij moeten dat ook nog eens doen. Rian, hopenlijk tot maandag.
    Groeten van oom Jan en tante Sjoukje.

  • 23 Maart 2008 - 20:50

    Richard:

    He hallo,
    Je hebt t er maar druk mee.
    Ook fijne paasdagen en voor straks ook fijne vakantie. Nog leuke plannen???

    tja, je hebt natuurlijk wel wat gemist hier. Zeg nou zelf: wat is nou Pasen zonder het "U zij de glorie" te kunnen spelen..........
    Enne.... ja, ik miste jou ook wel.....
    slik....
    Groetjes
    Richard

  • 25 Maart 2008 - 09:01

    Derkje:

    Vakantie! En dan zomaar 14 dgn. Maar er zal helaas wel gewerkt moeten worden denk ik. Staan er nog meer mooie steden op jullie programma? Leuk hoor die verhalen. Geniet er nog maar lekker van want het is zoweer Koninginnedag.
    Succes met de rest van je stage.
    Liefs Derkje

  • 25 Maart 2008 - 13:28

    Judith Schep:

    He rian,
    Je bent nog niet weg en ik stuur je al een bericht (het moet niet gekker worden)
    Heb je een goede reis gehad zonder sneeuw en brandvertragingen.
    Ik hoor het wel.
    Het was trouwens erg gezellig zo.
    Groetjes hier uit Sliedrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Samen met Helga, Judith en Ilona ga ik drie maanden naar Brugge om daar te 'studeren' aan de KHBO (pabo) en stage te lopen. We zitten op 'kot' in Brugge. Helga en Judith samen en Ilona en ik samen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 17970

Voorgaande reizen:

25 Januari 2008 - 30 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: